Socialpædagogerne
sl.dk Vidensbanken Mit SL

Socialpædagogernes Vidensbank

Avanceret søgning
    • Børn og Unge
    • Voksne
    • Socialpædagoger
  1. Socialpædagogernes Vidensbank
  2. Voksne
  3. Psykiatri

ADHD-foreningens håndbog for støttepersoner

En håndbog om ADHD for støttepersoner.

Indhold

I denne håndbog kan du læse om: 

  • Fakta om ADHD
  • Hvordan ADHD kommer til udtryk
  • Hvordan diagnosen stilles og hvilken behandling, der findes
  • Hvordan man udøver kvalificeret støtte til en person med ADHD
  • Hvordan man hjælper med at skabe struktur i en hverdag for en person med ADHD
  • Hvordan man kan tilrettelægge gode studie- og arbejdsrutiner for en person med ADHD
  • Hvordan man kan hjælpe personer med ADHD med at pleje sociale relationer
  • Hvordan man kan hjælpe personer med ADHD med samarbejdet med det offentlige
  • Hvad for hjælpemidler, der kan lette livet for personer med ADHD
  • Hvilke relevante love og paragraffer, der findes i forbindelse med personer med ADHD
Lærebøger og værktøjer
Forfatter
  • Jenny Bohr
Årstal
2012
Udgiver
ADHD-foreningen, 73 sider
  • Udskriv
  • Mail
  • Linkin
  • Facebook
  • Twitter
Download Download PDF

Se også

National ADHD handleplan - Pejlemærker, anbefalinger og indsatser på det sociale område

Socialstyrelsen, 100 sider 2013

ADHD i et socialt perspektiv

Videnscenter for Handicap, Hjælpemidler og Socialpsykiatri, 12 sider 2012
Lærebøger og værktøjer;

ADHD-foreningens håndbog for støttepersoner

ADHD-foreningen, 73 sider 2012
  • Om vidensbanken

    Vidensbanken er en service fra Socialpædagogerne sl.dk

    Om vidensbanken
  • FIND MERE VIDEN

    Socialpædagogen og andre relevante danske og internationale hjemmesider.

    Se links
  • Få vidensbankens nyhedsbrev

    Hold dig ajour med ny socialpædagogisk viden.

    Få viden i din mailbox
  • SÆT NY VIDEN I BANKEN

    Har du ideer eller eksempler på viden og praksisforløb, hører vi gerne fra dig.

    Kontakt os
Socialpædagogernes Vidensbank Brolæggerstræde 9 1211 Kbh. K Tlf. +45 7248 6000
Socialpædagogerns Vidensbank