Videnskabsteori for de pædagogiske professionsuddannelser
De senere års uddannelsesændringer har gjort det nødvendigt for studerende på professionshøjskolernes mellemlange uddannelser at beskæftige sig med viden. Denne bog giver de studerende en grundlæggende forståelse for vidensbegrebet, hvordan man frembringer og konstruerer viden, og hvad forholdet mellem erfaringer og videnskab er.
Indhold
Denne bog giver dig som studerende en elementær forståelse for vidensbegrebet, så du som studerende bliver i stand til at forholde dig til ting som observation af viden, fremstilling af viden og perspektiver inden for viden.
Videnskabsteori er en slags værktøjskasse, som kan øge din bevidsthed til at reflektere over andres viden. Bogen forøger på den måde dine muligheder for bevidst at reflektere over de spørgsmål, du er nødt til at stille sig selv, når du præsenteres for viden produceret af andre, og når man er involveret i egne studieprojekter.
Bogen er skrevet specielt til de pædagogiske professionsuddannelser.