Socialpædagogerne
sl.dk Vidensbanken Mit SL

Socialpædagogernes Vidensbank

Avanceret søgning
    • Børn og Unge
    • Voksne
    • Socialpædagoger
  1. Socialpædagogernes Vidensbank
  2. Socialpædagoger
  3. Uddannelse og kompetenceudvikling

Samarbejde på tværs – et eksempel fra praksis

Herning-modellen er en meget anderkendt model i arbejdet med social udsatte børn og unge. Denne artikel vil komme ind på dens oprindelse og resultater.

Indhold

Hvordan startede Herning-modellen, hvor fandt man inspirationen til denne, og hvordan udvikler man den? Artiklen fra Kognition & Pædagogik sætter fokus på Herningmodellen, særligt de virkningsfulde praksisser der har været på det tværfaglige område. Dog giver den også et mere kritisk blik på hvilke eventuelle faldgruber, der måtte være i det tværfaglige arbejde med udsatte børn og unge. Til sidst fokuserer den på, hvordan man i Herning har håndteret faldgruberne.

Praksisfortællinger
Forfatter
  • Stinne Højer Mathiasen
Årstal
2017
Udgiver
Kognition & Pædagogik
  • Udskriv
  • Mail
  • Linkin
  • Facebook
  • Twitter
Bestil Bestil via linket

Se også

Den svenske model - et første nærbillede af den svenske praksis på området for udsatte børn og unge

KREVI - Det Kommunale og Regionale Evalueringsinstitut, 49 sider 2011

Kortlægning af modeller for tværfagligt samarbejde - Afsluttende rapport

Folkesundhed & Kvalitetsudvikling og Socialstyrelsen, 116 sider 2012

Tværfaglig praksis

Hans Reitzels Forlag, 249 sider 2012
  • Om vidensbanken

    Vidensbanken er en service fra Socialpædagogerne sl.dk

    Om vidensbanken
  • FIND MERE VIDEN

    Socialpædagogen og andre relevante danske og internationale hjemmesider.

    Se links
  • Få vidensbankens nyhedsbrev

    Hold dig ajour med ny socialpædagogisk viden.

    Få viden i din mailbox
  • SÆT NY VIDEN I BANKEN

    Har du ideer eller eksempler på viden og praksisforløb, hører vi gerne fra dig.

    Kontakt os
Socialpædagogernes Vidensbank Brolæggerstræde 9 1211 Kbh. K Tlf. +45 7248 6000
Socialpædagogerns Vidensbank