Få øje på det pædagogiske
Vil du vide mere om pædagogers profession, arbejdsfelter og uddannelse? Nærværende temanummer består af en række artikler, der skal gøre det muligt at få øje på det pædagogiske arbejdes mangfoldighed.
Indhold
Tidsskriftet Forskning i pædagogers profession og uddannelse publicerer forskningsbaserede artikler, som tematiserer, udforsker og nuancerer forståelser af pædagogers profession, arbejdsfelter og uddannelse. Tidsskriftet indeholder artikler, der går tæt på den pædagogiske praksis, hvor du vil få mulighed for at reflektere over spørgsmål som: Hvad ønsker vi for vores samfund, pædagogikken og de kommende generationer? Hvad består pædagogisk viden, disciplin og profession af?
I dette nummer "Få øje på det pædagogiske" kan du gennem en række artikler få øje på det pædagogiske på mangfoldige måder, hvilket afspejler den store variation, der er i tilgangen til det at forske i pædagogers profession og uddannelse. Temanummeret indeholder følgende artikler:
- Det pædagogiske fællesgode i vuggestuen
- Sproglige kategoriseringer af småbørn
- Pædagogiske bestræbelser og ambivalenser i overgangen mellem børnehave og skole
- Dannelsen af det pædagogiske blik i et livshistorisk perspektiv
- Håndverk og fagspråk i pedagogisk arbeid
- Den pædagogiske tidsrejse - En kvalitativ undersøgelse af pædagogstuderendes læringsudbytte i udlandspraktik
- Det pædagogiske på Facebook - kritik, anvendelse og affekt
Artiklerne tematiserer almene pædagogiske problematikker og udfordringer såvel som forhold, der trænger til at blive belyst, forstået og behandlet.
Læs mere om tidsskriftet her: www.tidsskrift.dk/index.php/FPPU