Social kapital i organisationer - Ledelse, kommunikation og samarbejde
Denne bog belyser, hvordan man bringer social kapital ind i organisationers hverdag, og hvordan man får organisationers sociale kapital til at vokse.
Indhold
Denne bog handler om, hvordan man bevidst kan arbejde med at udvikle social kapital - til gavn for både produktiviteten og samarbejdet i ens organisation. Bogen sætter fokus på, hvordan man kan arbejde med ledelse, kommunikation, forandringsprocesser, MUS-samtaler, målinger mv, så den sociale kapital øges. Både forskning og erfaring viser nemlig, at medarbejdernes trivsel øges, samtidig med at effektiviteten højnes, når der arbejdes bevidst med social kapital. Forfatterne knytter begrebet social kapital til den systematiske tanke, og bogen belyser gennem en blanding af teori og praksisfortællinger nye veje til at arbejde med begrebet social kapital.
Bogen henvender sig til ledere på alle niveauer, specialister, konsulenter samt medarbejdere, der ønsker en dybere forståelse af begrebet social kapital og dets anvendelsesmuligheder.