Socialpædagogerne
sl.dk Vidensbanken Mit SL

Socialpædagogernes Vidensbank

Avanceret søgning
    • Børn og Unge
    • Voksne
    • Socialpædagoger
  1. Socialpædagogernes Vidensbank
  2. Socialpædagoger
  3. Ledelse

Dialogisk ledelse

’Dialogisk ledelse - Fælles handlekraft i forandring og udvikling’ viser, hvordan ledere i organisationer kan skabe udvikling og bedre resultater i en kompleks samtid.

Indhold

En dialogisk ledelsesstil skaber rum for, at medarbejdernes viden om kompleksiteten, som den optræder i hverdagen, inddrages i udviklingen af organisationen. Det styrker den organisatoriske kapacitet til at skabe relevante mål og indsatser, der tillige er velfunderede i organisationen - med følgeskab og handlekraft til følge.

Dialogiske udviklingsprocesser er kendetegnet ved processer, hvor ledere lytter til medarbejdere og medarbejdere lytter til ledere for i samarbejde at udvikle nye mål og løsninger.

’Dialogisk ledelse - Fælles handlekraft i forandring og udvikling’ henvender sig til ledere, mellemledere, konsulenter og andre forandringsagenter. Den er desuden oplagt på efter- og videreuddannelser.

Lærebøger og værktøjer
Forfatter
  • Bjarne Stark
Årstal
2019
Udgiver
Samfundslitteratur
  • Udskriv
  • Mail
  • Linkin
  • Facebook
  • Twitter
Bestil Find på bibliotek.dk

Se også

Kære leder! Dialog mellem medarbejdere og ledere om forventninger til god ledelse

Væksthus for Ledelse 2019

Dit personlige lederskab

Væksthus for ledelse 2019

Ledelse af samskabelse

Væksthus for ledelse 2019
  • Om vidensbanken

    Vidensbanken er en service fra Socialpædagogerne sl.dk

    Om vidensbanken
  • FIND MERE VIDEN

    Socialpædagogen og andre relevante danske og internationale hjemmesider.

    Se links
  • Få vidensbankens nyhedsbrev

    Hold dig ajour med ny socialpædagogisk viden.

    Få viden i din mailbox
  • SÆT NY VIDEN I BANKEN

    Har du ideer eller eksempler på viden og praksisforløb, hører vi gerne fra dig.

    Kontakt os
Socialpædagogernes Vidensbank Brolæggerstræde 9 1211 Kbh. K Tlf. +45 7248 6000
Socialpædagogerns Vidensbank