Chefer sætter borgeren først - Ni inspirerende blikke på at sætte borgeren først
I denne antologi præsenteres ni forskellige oplevelser med at sætte borgeren først gennem offentlig ledelse.
Indhold
Med afsæt i perspektiver og erfaringer fra chefer og ledere, bliver borgerinddragelse belyst i denne antologi. Ni eksperter og chefer beretter om, hvordan man kan sætte borgeren først på store offentlige arbejdspladser. Bogen er derfor b.la. henvendt offentlige chefer med formålet om i højere grad at sætte borgeren først gennem værdiskabende ledelse.
Bogen besår af følgende kapitler:
Kapitel 1 - Jette Runchel: Borgeren må aldrig komme i klemme, fordi systemerne er uenige
Kapitel 2 - Lotte Bøgh Andersen: Derfor er det så besværligt og så vigtigt at sætte borgeren først
Kapitel 3 - Niels Åkerstrøm Andersen: Vi tror, at vi har borgeren til fælles
Kapitel 4 - Dorthe Crüger: Fra systemets til patienternes sygehus
Kapitel 5 - Søren Viemose: Spørg, hvad du kan gøre for din borger
Kapitel 6 - Helle Bro: Drop den sproglige distance og tal borgernes sprog
Kapitel 7 - Malene Kjær-Jepsen: Nej, der er ikke brug for flere personer rundt om bordet
Kapitel 8 - Jocelyn Bourgon: Det handler ikke om penge
Kapitel 9 - Tårnby Kommune: Der er masser af logikker, der spænder ben for at sætte borgerne først