Skrivelyst i et specialpædagogisk perspektiv
Elever, som har skriftsproglige vanskeligheder, er sjældent dybt motiveret til at gå i gang med skriveopgaver. I denne bog finder du inspiration til, hvordan du kan motivere og hjælpe disse elever med at få progression i deres skriftlige færdigheder samt styrke deres glæde ved at skrive.
Indhold
Hvordan sørger man for, at elever med skrivevanskeligheder får en skrivelyst? Og hvordan kan man tilrettelægge undervisning og elevens læringsforløb, så de oplever succes? Disse spørgsmål får du bl.a. svar på i denne bog. Der er et kommunikativt deltagelsesperspektiv på skrivning i bogen. Dette perspektiv betyder, at der er fokus på at lytte til eleven, søge efter kreative tilgange, anerkende elevens mangfoldige behov m.m. Målet er nemlig, at eleven skal opnå lyst og energi til at skrive.
Bogen er primært skrevet til specialundervisningslærere, lærerstuderende, dansklærere, læsevejledere, læsekonsulenter, men den kan læses af alle, som beskæftiger sig med børn, som er ved at lære at skrive og læse.