Kvalitetsrapport 2014/15 Behandlingsskolerne
I denne rapport kan du dykke ned i Behandlingsskolernes kvalitetsrapport 2014-2015. Du kan bl.a. læse om elevernes og medarbejdernes trivsel, fagligheden og behandlingen på skolerne samt om forældrenes tilfredshed med skolernes arbejde.
Indhold
Denne publikation udgør Behandlingsskolernes første kvalitetsrapport. Behandlingsskolerne er et privat skoletilbud målrettet elever med udfordringer inden for autisme-spektret, ADHD og adfærdsforstyrrelser, personlighedsforstyrrelser og oligofreni-området.
Kvalitetsrapporten har til hensigt at give læseren et samlet indblik i de mest centrale områder og indsatser, der betyder noget for den samlede vurdering af Behandlingsskolernes kvalitet. Rapporten tilbyder et overblik over alle skoler under Behandlingsskolerne, der er underlagt folkeskoleloven.
Formålet med rapporten er at informere kommuner, forældre og andre interesserede samt at udgøre et grundlag for den løbende faglige ledelsesdialog- og sparring. Omdrejningspunktet er, hvordan behandling og undervisning interagerer med hinanden på Behandlingsskolerne. Kvalitetsrapporten dækker primært skoleåret 2014/15.
Behandlingsskolerne har arbejdet med de Nationale Mål og Københavns Kommunes guidelines på skoleområdet, og med definition af løfter til skolernes elever, deres forældre samt skolernes kommunale samarbejdspartnere.
I rapporten kan du bl.a. læse om faglighed, behandling, chancelighed, trivsel og tilfredshed.
Konklusion
- Behandlingsskolerne er vokset de seneste år, og der har været igangsat mange forskellige, nye projekter.
- I forhold til skolernes arbejde med eleverne, fremhæves det, at alle elever fra Behandlingsskolerne kommer igennem prøver ved folkeskolens afgangsprøve samt at elevernes faglige niveau nærmer sig niveauet på normalområdet.
- Både elever og medarbejdere trives godt og skolerne har opnået et lavt sygefravær blandt medarbejderne.
- Behandlingsskolerne har gennemført den første tilfredshedsundersøgelse blandt forældrene, som viser, at langt de fleste forældre samlet set er tilfredse med skolernes arbejde med deres børn.