Socialpædagogerne
sl.dk Vidensbanken Mit SL

Socialpædagogernes Vidensbank

Avanceret søgning
    • Børn og Unge
    • Voksne
    • Socialpædagoger
  1. Socialpædagogernes Vidensbank
  2. Børn og Unge
  3. Handicap

Værd at vide om ordblindhed

Hvilke redskaber findes der til at identificere ordblinde elever?

Indhold

Formålet med dette materiale er, at alle skoler skal vide hvilke redskaber, der findes til at opdage og afgrænse elever som lider af ordblindhed. Det er lavet i forbindelse med en større kampagne i 2008, der netop havde fokus på, hvordan skolerne kan støtte og opdage de elever, som lider af dysleksi. 

Redskaberne og metoderne er blevet indsamlet i perioden 2005-2008 – i denne periode har man testet og evalueret hvilke redskaber, som skaber de bedste resultater. Materialet indeholder nedenstående kapitler:

  • ”Udvikling og afprøvning af procedure til identifikation af elever i risiko for dysleksi” af Elisabeth Arnbak og Ina Borstrøm
  • ”Ordblind inklusion” af Mia Finnemann Schultz
Lærebøger og værktøjer
Forfatter
  • Dansk Videnscenter for Ordblindhed
Årstal
2007
Udgiver
Dansk Videnscenter for Ordblindhed, 102 sider
  • Udskriv
  • Mail
  • Linkin
  • Facebook
  • Twitter
Bestil Find på bibliotek.dk

Se også

Benni på bænken

Forum, 159 sider 2014

Dysleksi - En fælles nordisk udfordring

Landsforeningen af Læsepædagoger, 95 sider 2012

Dysleksi og andre vanskeligheder med skriftsproget

Dansk Psykologisk Forlag, 341 sider 2014
  • Om vidensbanken

    Vidensbanken er en service fra Socialpædagogerne sl.dk

    Om vidensbanken
  • FIND MERE VIDEN

    Socialpædagogen og andre relevante danske og internationale hjemmesider.

    Se links
  • Få vidensbankens nyhedsbrev

    Hold dig ajour med ny socialpædagogisk viden.

    Få viden i din mailbox
  • SÆT NY VIDEN I BANKEN

    Har du ideer eller eksempler på viden og praksisforløb, hører vi gerne fra dig.

    Kontakt os
Socialpædagogernes Vidensbank Brolæggerstræde 9 1211 Kbh. K Tlf. +45 7248 6000
Socialpædagogerns Vidensbank