Elever med epilepsi - inklusion i skolen
Debatten om skoleområdet handler i disse år meget om, hvordan man rummer flere børn med særlige behov i folkeskolen – det som også kaldes inklusion. Dette informationshæfte fortæller om epilepsi hos børn og besvarer nogle af de spørgsmål, som lærere og pædagoger kan have, når der skal inkluderes en elev i klassen med epilepsi.
Indhold
Dette hæfte er målrettet lærere, pædagoger, skolepsykologer m.fl., som skal inkludere børn med epilepsi i folkeskolen.
Hæftet kommer bl.a. ind på emner som støttebehov, kognitive udfordringer, skole/hjem-samarbejde, dialog med kammeraterne og deres forældre og medicin i skolen.
Derudover findes der i hæftet information om forskellige typer af anfald samtidig med, at der er gode råd til, hvordan man kan forholde sig, hvis der opstår et anfald i klassen. Afslutningsvist indeholder hæftet en vejviser til, hvor der kan hentes yderligere information og rådgivning om epilepsi.