Fritidsliv – Fritidens betydning for anbragte børn
Ledelsesmæssige, økonomiske og politiske forudsætninger for et godt fritidsliv
Indhold
At samle op på viden om anbragte børn og unges fritidsliv og på en række forhold, som er af betydning for, at anbringelsesstederne støtter anbragte børn og unge i et aktivt og sundt fritidsliv.
Konklusion
Forudsætninger for, at anbringelsesstederne støtter anbragte børn og unge i et aktivt og sundt fritidsliv er:
- ledelsesmæssige forudsætninger, hvor ledelsen kan medvirke til, at der skabes grundlag for en sammenhæng mellem institutionens pædagogik og udvikling af aktiviteter og fritid for de anbragte børn og unge
- økonomi, organisatoriske forhold og medarbejdernes personlige forudsætninger samt deres interesse for barnets aktiviteter og deres deltagelse i barnets interesser
- politiske forudsætninger, der handler om, at der socialpolitisk fastholdes et blik på betydningen af anbragte børns fritidsliv, f.eks. gennem handleplanerne.