Sorter efter

  1. Dokumentation og udviklingsarbejde

    Social ulighed i børne- og ungdomspsykiatrien – Analyser af social ulighed i udredningstiden i børne- og ungdomspsykiatrien

    Mette Lausten, Christiane Præstgaard Dolmer
  2. Dokumentation og udviklingsarbejde

    Ung i Ambulatorie for Psykoterapeutisk Udvikling

    VIVE, Sigrid Trier Grønfeldt, Katrine Schneekloth Friis Nielsen, Ea Wulf Nielsen
  3. Lærebøger og værktøjer

    Anbefalinger for god kvalitet i indsatsen for børn og unge med ADHD og/eller autisme

    Social- og Boligstyrelsen
  4. Undersøgelser og evalueringer

    Unge og dobbeltdiagnose - Rapport om nationale retningslinjer om udredning og behandling i Danmark

    Center for Rusmiddelforskning, Katrine Schepelern Johansen, Sidsel Schrøder, Lei Blandin Jobe, Birgitte Thylstrup
  5. Lærebøger og værktøjer

    Seksualitet hos unge med funktionsnedsættelser : en fagbog til pædagogiske assistenter, pædagoger og lærere på specialområdet

    Line Willestrup Friderichsen
  6. Undersøgelser og evalueringer

    Metoder til at inddrage børn med autisme og ADHD i myndighedssagsbehandling

    Pernille Skovbo Rasmussen, Anne Marie Villumsen, Caroline Vesth Rossen
  7. Undersøgelser og evalueringer

    Børn og unge kæmper for at passe ind

    Rasmus Thastum, Anne Marie Bach Svendsen
  8. Undersøgelser og evalueringer

    Frirum som et værn mod mistrivsel

  9. Undersøgelser og evalueringer

    Anbragte unges trivsel 2020

    Mette Lausten, Asger Graa Andreasen
  10. Undersøgelser og evalueringer

    Anbragte børn og unge på døgninstitutioner og socialpædagogiske opholdssteder

    Inge M. Bryderup, Sofie Aggerbo Johansen
  11. Lærebøger og værktøjer

    Viden fra VISO

    Socialstyrelsen
  12. Lærebøger og værktøjer

    Neuropsykologi og neuropædagogik

    Anni Mortensen
  13. Undersøgelser og evalueringer

    Vidensafdækning af tidlige indsatser rettet mod børn og unge med angst eller depression

    Mette Verner, Helle Hansen
  14. Forskning

    Overgange – anbragte unges veje fra skole til uddannelse

    Søren Langager, Anna Kathrine Frørup, André Torre, Charlotte Lange Hald
  15. Lærebøger og værktøjer

    Narrativt inspireret socialpædagogik på det specialiserede socialområde: Udvikling af en narrativ metode på Synscenter Refsnæs – Det nationale specialpædagogiske ressource- og videnscenter for børn og unge med synsnedsættelse

    Anne Breumlund, Inger Bruun Hansen